
Arhitektura i urbanizam


Teorija Postaje Vizija
Promocija teorije i estetike koja oblikuje arhitekte sutrašnjice

Dizajn Inteligentnim Metodama
Primena AI i BIM tehnologija za arhitekturu spremnu za budućnost

Istraživanje bez Granica
Multidisciplinarne metode nastave kao baza za inovativnost

Zajednička Spoznaja
Stalno angažovanje kroz edukativnu pasiju, jer mentorski rad je važan

Humana Kontrola Novih Tehnologija
Osnaživanje znanja studenata kombinacijom digitalne i direktne nastave

Akademski Lider i Partner
Edukacija kao Proces Internacionalne Saradnje
Arhitektura i urbanizam
Politecnico Milano

Kompanija „Graditelj-inženjering“ je 2001.godine osnovala Fakultet za graditeljski menadžment. 2005.godine Fakultet za graditeljski menadžment zajedno sa Fakultetom za dizajn i Fakultetom za industrijski menadžment osnivaju Univerzitet UNION.
Kratak opis
Ovaj studijski program je usaglašen i kreiran u skladu sa standardima Zakona o visokom obrazovanju Republike Srbije u vezi sa osnovnim akademskim studijama, Strategijom naučnog i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Bolonjskim preporukama, Pravilnikom o standardima i postupku za akreditaciju studijskog programa Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje i uputstvima Nacionalnog akreditacionog tela (NAT).
Studijski program Arhitektura i urbanizam koncipiran je tako da obezbeđuje sticanje kompetencija koje su društveno opravdane i korisne. Fakultet za graditeljski menadžment je definisao diplomske zadatke i ciljeve radi obrazovanja visoko kompetentnih kadrova iz oblasti arhitekture i urbanizma. Svrha studijskog programa MAS Arhitektura i urbanizam je potpuno u skladu sa diplomskim zadacima i ciljevima Fakulteta za graditeljski menadžment.
Svrha studijskog programa
Cilj master akademskog studijskog programa MAS Arhitektura i urbanizam jeste da pruži obrazovanje visoko kvalifikovanim stručnjacima sa precizno definisanim profilima u oblasti arhitekture i urbanizma. Konceptualizacija master studijskog programa MAS Arhitektura i urbanizam obuhvata strukturiranje nastavnog plana i programa na način koji omogućava sticanje kompetencija relevantnih i korisnih za društvo u celini. Fakultet za građevinski menadžment postavio je osnovne zadatke i ciljeve s ciljem obrazovanja visoko kompetentnih stručnjaka iz tehničko-tehnoloških polja, kao i iz oblasti arhitekture i urbanizma. Svrha master studijskog programa MAS Arhitektura i urbanizam je u potpunosti u skladu s osnovnim zadacima i ciljevima Fakulteta za građevinski menadžment.
Ciljevi studijskog programa
Cilj studijskog programa je da razvije temeljnu i izbalansiranu osnovu za postizanje znanja, i sticanje opštih i predmetno specifičnih kompetencija i veština iz oblasti Arhitekture i urbanizma. Ove kompetencije he se razvijati kroz primenjene metode nastave. To, pored ostalog uključuje i razvoj kreativnih sposobnosti i sposobnost kritičkog mišljenja, razvijanje sklonosti za timski rad i ovladavanje specifičnim praktičnim veštinama potrebnim za bavljenje profesijom.
Jedan od posebnih ciljeva, koji je u skladu ca ciljevima obrazovanja stručnjaka na Fakultetu za graditeljski menadžment je razvijanje svesti kod studenata za potrebom permanentnog obrazovanja, razvoja društva u celini i unaprebenje kvaliteta životnog prostora. Cilj studijskog programa je i upoznavanje studenata ca izazovima i prednostima timskog rada, što je za oblast arhitekture i urbanizma od izuzetnog značaja, jep je profesionalno bavljenje strukom koncipirano kao timsko i multidisciplinarno. Pored toga, studenti kroz nastavni proces razvijaju sposobnosti za saopštavanje i koherentno izlaganje svojih ideja, projektantskog koncepta, rezultata istraživačkog rada, učeći na taj način oblike kvalitetne komunikacije ca stručnom i širom javnošću.
U procesu restrukturisanja srpske privrede, posebno su traženi, edukovani, dobro profilisani kadrovi za uvođenje svetskih i evropskih standarda u svim domenima poslovanja. Kao bitni ciljevi ovog studijskog programa, što je u skladu ca ciljevima i zadacima Fakulteta za graditeljski menaitment, na kome se ovaj program izvodi, označene su implementacije novih obrazovnih standarda i tehnologija u nastavni proces u skladu ca principima evropskog prostora visokog obrazovanja.
Osnovni cilj studijskog programa
Osnovni cilj studijskog programa ARHITEKTURA I URBANIZAM je da svojom interdisciplinarnošhu i multidisciplinarnošću, edukuje kadrove visokog stepena stručnosti za obavljanje složenih i kreativnih poslova u oblasti Arhitekture i urbanizma.
Ishodi studijskog programa
Osposobljavanje studenata za razumevanje i prepoznavanje naučnih, stručnih i umetničkih dostignuća i delatnosti u oblasti arhitekture, urbanizma, arhitektonskih tehnologija i arhitektonskog konstrukterstva.
Sticanje znanja o osnovnim teorijskim postavkama i metodama arhitektonskog i urbanističkog projektovanja i izvođenja arhitektonskih objekata.
Sticanje određenih profesionalnih veština radi mogućnosti konkurisanja na tržištu rada i sticanja ovlašćenja (licence) za samostalno delovanje u struci.
Sticanje prava na nastavak obrazovanja na doktorskim i specijalističkim studijama iz oblasti arhitekture, urbanizma ili drugih srodnih naučnih i umetničkih oblasti u zemlji i inostranstvu.
Za efikasno dostizanje navedenih ciljeva, u okviru studijskog programa ARHITEKTURA I URBANIZAM master akademskih studija Fakulteta za Graditeljski menadžment postavljeni su sledeći zadaci:
Unapređenje kvaliteta i obrazovnog nivoa nastavnog osoblja putem organizacije naučno-stručnih skupova u oblasti arhitekture i urbanizma;
Usklađivanje nastavnih planova diplomskih studija ca suštinom nastavnih planova vodehih svetskih obrazovnih institucija;
Permanentno inoviranje nastavnih planova i programa;
Pronalaženje novih načina za inkorporiranje prakse u teoriju;
Uspostavljanje permanentnih i sigurnih komunikacijskih veza ca najnovijim naučnim dostignuhima kroz međunarodnu saradnju u vidu stručnih i naučnih kontakata;
Uvod u arhitektonsko projektovanje
Svetionik na Dunavu, kao ispitni zadatak, ima za cilj kreiranje jedinstvenog arhitektonskog identiteta koji preispituje veze između apstraktne kompozicije, programskih aspekata, funkcionalne analize, strukture i infrastrukture, razmere i proporcija, perceptivnih kapaciteta i logike prostorne organizacije karakterističnog objekta na panoramski istaknutoj lokaciji u posebno zaštićenom okruženju prirodne gradske oaze. Koncept i razrada svetionika sa osmatračnicom i minimalnim smeštajnim kapacitetima za svetioničara sa porodicom uspostavlja kao prioritet ravnotežu između oblikovnih kvaliteta projekcije svetlosnog znaka i ekološke nužnosti montažno demontažne konstrukcije.
MAKETARSTVO
MAKETARSTVO je predmet na drugoj godini osnovnih akademskih studija kojim rukovodi prof. dr Vladimir Stevanović. Na ovom predmetu studenti se osposobljavaju za direktan kontakt sa fizičkom i trodimenzionalnom predstavom arhitekture u određenoj razmeri. Nastava se odvija u vidu predavanja i vežbi. Na predavanjima studenti se upoznaju sa uglednim primerima izrađenih maketa i mogućnostima i efektima određenih materijala, dok na vežbama rade na sopstvenim projektima koji su formulisani kroz tri semestralna zadatka. Naziv prvog zadatka je OBJEKT i odnosi se na konkretan i realističan prikaz u okviru zadate teme – jednoporodičnog stambenog objekta na terenu pod proizvoljnim nagibom. Naziv drugog zadatka je KONCEPT i odnosi se na apstraktan i eksperimentalan rad sa formom i materijalima u okviru slobodne teme koju studenti biraju prema postojećoj arhitektonskoj tipologiji. Naziv trećeg zadatka je MODEL i odnosi se na pravljenje makete po uzoru, u odnosu na primere znamenitih dela savremene arhitekture. Na predajama semestralnih zadataka, studentski radovi se procenjuju na osnovu faktora kao što su: usaglašenost sa zahtevima zadatka, kvalitet ideje i formalno-likovnih aspekata, kvalitet i preciznost izrade, adekvatan izbor i kombinacija materijala, ukupan vizuelni efekat i arhitektoničnost makete.
KOLEKTIVNO STANOVANJE
Studio jeste fokusiran na analizu materijalnog i nematerijalnog okruženja koji informiše proces dizajna bez uzimanja u obzir funkcionalne tipologije. Ovakav pristup dovodi do kontekstualno vođenih geometrijskih procesa koji izazivaju tradicionalna shvatanja odnosa geometrije i njene korisnosti.
Ono što predlažemo jeste da analiza odnosa okruženja i praznine prostora kreira prostorna okruženja i atmosfere arhitektonske kompozicije koje inherentno i automatski sugerišu i diktiraju tipove programa i aktivnosti koje mogu obitavati u tim prostorima.
Ovakav pristup dovodi do neočekivanih, intuitivnih i inovativnih načina korišćenja prostora. Iznad svega ovako generisan prostor ispunjava geometrijski proces koji može da se nazove formom života, poraženom arhitekturom.
PRINCIPI UNIVERZALNOG DIZAJNA
Studio ‘Principi univerzalnog dizajna’ istražuje prostornu kompoziciju kao geometrijski proces oblikovan unutar praznog prostora u kojem će određena forma dizajna postojati sa izraženim kontekstom. Fokus nije na konačnoj formi, već na adaptivnom i snažnom geometrijskom sistemu koji usmerava dizajn. Ovaj sistem proizilazi iz merljivih kognitivnih utisaka o atributima okolnih entiteta, koji se prevode u formalne prostorne reprezentacije.
Ovakav pristup dizajnu predstavlja univerzalni oblik komunikacije konceptualnog dizajna. On prevazilazi fiksne tipologije, ističući proces umesto nepromenljivu formu. Studenti uče da kreiraju fleksibilne sisteme koji generišu kompozicije svesne konteksta. Cilj je univerzalna prostorna logika — inteligentna, prilagodljiva i inkluzivna.
OSNOVE ARHITEKTONSKE KOMPOZICIJE
Studio ‘Osnovi arhitektonske kompozicije’ istražuje pojam anti-forme koja nastaje na osnovu kognitivnih utisaka o kontekstualnim entitetima i njihovim superpozicijama u određenim prostornim prazninama, a u skladu sa njihovim prostornim reprezentacijama.
Različite vrste geometrija se pojavljuju u tom procesu, omogućavajući da prostorna kompozicija proizilazi kao odgovor na kontekst i njegovu složenu percepciju.
Primena prostornog formiranja zasnovanog na geometrijski prevedenim kognitivnim podacima omogućava studiju o tome kako kontekstualni faktori oblikuju prostornu kompoziciju. Ovaj pristup izaziva konvencionalne arhitektonske tipologije, rezultirajući kontekstualno osetljivim anti-formama koje su duboko povezane sa svojim okruženjem.
PROJEKTOVANJE DRUŠTVENIH ZGRADA 1
Projektovanje društvenih zgrada 1 je predmet u okviru kojeg studenti kroz projekat istražuju poziciju arhitekture u savremenom društvenom kontekstu, kao i konstruktivne tehnike na osnovu kojih se stvara i organizuje, u svom postojanju i nastajanju, kulturno istorijski entitet grada.
Odgovor na projektni zadatak pored programskog sadržaja objekta – nove arhitektonske škole i muzeja nauke i tehnologije – ispituje način na koji javne zgrade funkcionišu unutar kulturnog sistema, kao i njihov oblikovni, strukturalni i simbolički kapacitet za transformaciju ili revitalizaciju gradskog prostora čiji su izraz i sastavni deo.
PROJEKTOVANJE DRUŠTVENIH ZGRADA 2
Projektovanje društvenih zgrada 2 je predmet u okviru kojeg studenti kroz projekat istražuju poziciju arhitekture u savremenom društvenom kontekstu, kao i konstruktivne tehnike na osnovu kojih se stvara i organizuje, u svom postojanju i nastajanju, kulturno istorijski entitet grada.
Odgovor na projektni zadatak pored programskog sadržaja objekta – gradskog pozorišta i vertikalnog sportsko-rekreativnog centra – ispituje način na koji javne zgrade funkcionišu unutar kulturnog sistema, kao i njihov oblikovni, strukturalni i simbolički kapacitet za transformaciju ili revitalizaciju gradskog prostora čiji su izraz i sastavni deo.
DIZAJN U ARHITEKTURI
DIZAJN U ARHITEKTURI je predmet na četvrtoj godini osnovnih akademskih studija kojim rukovodi prof. dr Vladimir Stevanović. Na ovom predmetu studenti se osposobljavaju za fleksibilan i inovativan rad sa vizuelnim aspektima arhitektonsko-urbanih struktura. Nastava se odvija u vidu predavanja i vežbi. Na predavanjima studenti se upoznaju sa vizuelnim aspektima izgrađene sredine kroz njenu reprezentaciju u medijima fotografije, filma, slikarstva i skulpture, dok na vežbama rade na sopstvenim projektima koji su uobličeni kroz tri semestralna zadatka. Naziv prvog zadatka je FOTOGRAFIJA i podrazumeva šetnju gradom prilikom koje se istražuju i kadriraju slične arhitektonsko-urbane strukture koje kao takve kreiraju efekat repeticije. Naziv drugog zadatka je KOLAŽ i podrazumeva kombinovanje i montažu fragmenata postojećih arhitektonsko-urbanih struktura čiji je finalni proizvod nova kompozicija izražene arhitektoničnosti. Naziv trećeg zadatka je ILUSTRACIJA i podrazumeva trodimenzionalni crtež slobodno izabrane arhitektonske teme, gde je u fokusu otklon od hiperrealističnog rendera i otkrivanje alternativnih mogućnosti prikazivanja. Na predajama semestralnih zadataka, studentski radovi se procenjuju na osnovu autentičnosti ideje, kvaliteta formalno-likovne kompozicije, adekvatnog kolorita, kao i elementarnih fotografskih, kombinatornih i crtačkih veština.
POSLOVNI TRGOVINSKI OBJEKTI
POSLOVNI OBJEKTI-između vizuelnog simbola i simbola moći, postavljen kao teorijska pretpostavka (konstrukt) i ideja arhitekture,predstavlja semestralni studentski rad , Arhitektonski fakultet-Univerzitet Union Nikola Tesla .
Eksperimentalnost projekta zasniva se na poimanju granica kao membrane spoljašnjeg i unutrašnjeg, javnog i privatnog, društvenog i intimnog, dozvoljenog i nedozvoljenog. Osmatra se prostor koji se nalazi “između“ stvari, prostor koji spajajući razdvaja, razdvajajući spaja; osmatraju se ljudi, stvari, kulture, indetiteti, prostori koji se međusobno razlikuju.
Zoniranje zemljišta za razvoj centralnih gradskih biznis distrikta nisu samo ograničavajući faktori u strateškom planiranju i širenju grada, već stvaraju ekonomski problem koji je u suprotnosti sa samim konceptom prosperiteta. Pored toga, u pogledu kulturnog konteksta, ograničavaju mogućnosti za zadovoljavanje savremenih zahteva Beograda i njegove ikonske budućnosti. Grad postaje metafora za ekonomski i kulturni status – između vizuelnog simbola i simbola moći.
INDIVIDUALNO STANOVANJE
KULTURA STANOVANjA, predstavlja semestralni rad na drugoj godini osnovnih akademskih studija Arhitekture, gde je glavni cilj upoznavanje sa prostornim osnosima kuca okruzenje kuća unutrašnji prostor.Ovakav odnos je čin identifikacije, tj. priznanje da pripadamo određenom mestu. Eksperimentalnost projekta zasniva se na poimanju granica kao membrane spoljašnjeg i unutrašnjeg, javnog i privatnog, društvenog i intimnog, dozvoljenog i nedozvoljenog. Osmatra se prostor koji se nalazi “između“ stvari, prostor koji spajajući razdvaja, razdvajajući spaja; osmatraju se ljudi, stvari, kulture, indetiteti, prostori koji se međusobno razlikuju. Fizička granica je arhitektura, odnosno granica koju ona obeležava je prostorna i materijalna u kojoj se otvara prostor različitostima.
KOLEKTIVNO STANOVANJE
Studio jeste fokusiran na analizu materijalnog i nematerijalnog okruženja koji informiše proces dizajna bez uzimanja u obzir funkcionalne tipologije. Ovakav pristup dovodi do kontekstualno vođenih geometrijskih procesa koji izazivaju tradicionalna shvatanja odnosa geometrije i njene korisnosti.
Ono što predlažemo jeste da analiza odnosa okruženja i praznine prostora kreira prostorna okruženja i atmosfere arhitektonske kompozicije koje inherentno i automatski sugerišu i diktiraju tipove programa i aktivnosti koje mogu obitavati u tim prostorima.
Ovakav pristup dovodi do neočekivanih, intuitivnih i inovativnih načina korišćenja prostora. Iznad svega ovako generisan prostor ispunjava geometrijski proces koji može da se nazove formom života, poraženom arhitekturom.
PRINCIPI UNIVERZALNOG DIZAJNA
Studio ‘Principi univerzalnog dizajna’ istražuje prostornu kompoziciju kao geometrijski proces oblikovan unutar praznog prostora u kojem će određena forma dizajna postojati sa izraženim kontekstom. Fokus nije na konačnoj formi, već na adaptivnom i snažnom geometrijskom sistemu koji usmerava dizajn. Ovaj sistem proizilazi iz merljivih kognitivnih utisaka o atributima okolnih entiteta, koji se prevode u formalne prostorne reprezentacije.
Ovakav pristup dizajnu predstavlja univerzalni oblik komunikacije konceptualnog dizajna. On prevazilazi fiksne tipologije, ističući proces umesto nepromenljivu formu. Studenti uče da kreiraju fleksibilne sisteme koji generišu kompozicije svesne konteksta. Cilj je univerzalna prostorna logika — inteligentna, prilagodljiva i inkluzivna.
OSNOVE ARHITEKTONSKE KOMPOZICIJE
Studio ‘Osnovi arhitektonske kompozicije’ istražuje pojam anti-forme koja nastaje na osnovu kognitivnih utisaka o kontekstualnim entitetima i njihovim superpozicijama u određenim prostornim prazninama, a u skladu sa njihovim prostornim reprezentacijama.
Različite vrste geometrija se pojavljuju u tom procesu, omogućavajući da prostorna kompozicija proizilazi kao odgovor na kontekst i njegovu složenu percepciju.
Primena prostornog formiranja zasnovanog na geometrijski prevedenim kognitivnim podacima omogućava studiju o tome kako kontekstualni faktori oblikuju prostornu kompoziciju. Ovaj pristup izaziva konvencionalne arhitektonske tipologije, rezultirajući kontekstualno osetljivim anti-formama koje su duboko povezane sa svojim okruženjem.
Uvod u arhitektonsko projektovanje
Svetionik na Dunavu, kao ispitni zadatak, ima za cilj kreiranje jedinstvenog arhitektonskog identiteta koji preispituje veze između apstraktne kompozicije, programskih aspekata, funkcionalne analize, strukture i infrastrukture, razmere i proporcija, perceptivnih kapaciteta i logike prostorne organizacije karakterističnog objekta na panoramski istaknutoj lokaciji u posebno zaštićenom okruženju prirodne gradske oaze. Koncept i razrada svetionika sa osmatračnicom i minimalnim smeštajnim kapacitetima za svetioničara sa porodicom uspostavlja kao prioritet ravnotežu između oblikovnih kvaliteta projekcije svetlosnog znaka i ekološke nužnosti montažno demontažne konstrukcije.
MAKETARSTVO
MAKETARSTVO je predmet na drugoj godini osnovnih akademskih studija kojim rukovodi prof. dr Vladimir Stevanović. Na ovom predmetu studenti se osposobljavaju za direktan kontakt sa fizičkom i trodimenzionalnom predstavom arhitekture u određenoj razmeri. Nastava se odvija u vidu predavanja i vežbi. Na predavanjima studenti se upoznaju sa uglednim primerima izrađenih maketa i mogućnostima i efektima određenih materijala, dok na vežbama rade na sopstvenim projektima koji su formulisani kroz tri semestralna zadatka. Naziv prvog zadatka je OBJEKT i odnosi se na konkretan i realističan prikaz u okviru zadate teme – jednoporodičnog stambenog objekta na terenu pod proizvoljnim nagibom. Naziv drugog zadatka je KONCEPT i odnosi se na apstraktan i eksperimentalan rad sa formom i materijalima u okviru slobodne teme koju studenti biraju prema postojećoj arhitektonskoj tipologiji. Naziv trećeg zadatka je MODEL i odnosi se na pravljenje makete po uzoru, u odnosu na primere znamenitih dela savremene arhitekture. Na predajama semestralnih zadataka, studentski radovi se procenjuju na osnovu faktora kao što su: usaglašenost sa zahtevima zadatka, kvalitet ideje i formalno-likovnih aspekata, kvalitet i preciznost izrade, adekvatan izbor i kombinacija materijala, ukupan vizuelni efekat i arhitektoničnost makete.
PROJEKTOVANJE DRUŠTVENIH ZGRADA 1
Projektovanje društvenih zgrada 1 je predmet u okviru kojeg studenti kroz projekat istražuju poziciju arhitekture u savremenom društvenom kontekstu, kao i konstruktivne tehnike na osnovu kojih se stvara i organizuje, u svom postojanju i nastajanju, kulturno istorijski entitet grada.
Odgovor na projektni zadatak pored programskog sadržaja objekta – nove arhitektonske škole i muzeja nauke i tehnologije – ispituje način na koji javne zgrade funkcionišu unutar kulturnog sistema, kao i njihov oblikovni, strukturalni i simbolički kapacitet za transformaciju ili revitalizaciju gradskog prostora čiji su izraz i sastavni deo.
PROJEKTOVANJE DRUŠTVENIH ZGRADA 2
Projektovanje društvenih zgrada 2 je predmet u okviru kojeg studenti kroz projekat istražuju poziciju arhitekture u savremenom društvenom kontekstu, kao i konstruktivne tehnike na osnovu kojih se stvara i organizuje, u svom postojanju i nastajanju, kulturno istorijski entitet grada.
Odgovor na projektni zadatak pored programskog sadržaja objekta – gradskog pozorišta i vertikalnog sportsko-rekreativnog centra – ispituje način na koji javne zgrade funkcionišu unutar kulturnog sistema, kao i njihov oblikovni, strukturalni i simbolički kapacitet za transformaciju ili revitalizaciju gradskog prostora čiji su izraz i sastavni deo.
DIZAJN U ARHITEKTURI
DIZAJN U ARHITEKTURI je predmet na četvrtoj godini osnovnih akademskih studija kojim rukovodi prof. dr Vladimir Stevanović. Na ovom predmetu studenti se osposobljavaju za fleksibilan i inovativan rad sa vizuelnim aspektima arhitektonsko-urbanih struktura. Nastava se odvija u vidu predavanja i vežbi. Na predavanjima studenti se upoznaju sa vizuelnim aspektima izgrađene sredine kroz njenu reprezentaciju u medijima fotografije, filma, slikarstva i skulpture, dok na vežbama rade na sopstvenim projektima koji su uobličeni kroz tri semestralna zadatka. Naziv prvog zadatka je FOTOGRAFIJA i podrazumeva šetnju gradom prilikom koje se istražuju i kadriraju slične arhitektonsko-urbane strukture koje kao takve kreiraju efekat repeticije. Naziv drugog zadatka je KOLAŽ i podrazumeva kombinovanje i montažu fragmenata postojećih arhitektonsko-urbanih struktura čiji je finalni proizvod nova kompozicija izražene arhitektoničnosti. Naziv trećeg zadatka je ILUSTRACIJA i podrazumeva trodimenzionalni crtež slobodno izabrane arhitektonske teme, gde je u fokusu otklon od hiperrealističnog rendera i otkrivanje alternativnih mogućnosti prikazivanja. Na predajama semestralnih zadataka, studentski radovi se procenjuju na osnovu autentičnosti ideje, kvaliteta formalno-likovne kompozicije, adekvatnog kolorita, kao i elementarnih fotografskih, kombinatornih i crtačkih veština.
POSLOVNI TRGOVINSKI OBJEKTI
POSLOVNI OBJEKTI-između vizuelnog simbola i simbola moći, postavljen kao teorijska pretpostavka (konstrukt) i ideja arhitekture,predstavlja semestralni studentski rad , Arhitektonski fakultet-Univerzitet Union Nikola Tesla .
Eksperimentalnost projekta zasniva se na poimanju granica kao membrane spoljašnjeg i unutrašnjeg, javnog i privatnog, društvenog i intimnog, dozvoljenog i nedozvoljenog. Osmatra se prostor koji se nalazi “između“ stvari, prostor koji spajajući razdvaja, razdvajajući spaja; osmatraju se ljudi, stvari, kulture, indetiteti, prostori koji se međusobno razlikuju.
Zoniranje zemljišta za razvoj centralnih gradskih biznis distrikta nisu samo ograničavajući faktori u strateškom planiranju i širenju grada, već stvaraju ekonomski problem koji je u suprotnosti sa samim konceptom prosperiteta. Pored toga, u pogledu kulturnog konteksta, ograničavaju mogućnosti za zadovoljavanje savremenih zahteva Beograda i njegove ikonske budućnosti. Grad postaje metafora za ekonomski i kulturni status – između vizuelnog simbola i simbola moći.
INDIVIDUALNO STANOVANJE
KULTURA STANOVANjA, predstavlja semestralni rad na drugoj godini osnovnih akademskih studija Arhitekture, gde je glavni cilj upoznavanje sa prostornim osnosima kuca okruzenje kuća unutrašnji prostor.Ovakav odnos je čin identifikacije, tj. priznanje da pripadamo određenom mestu. Eksperimentalnost projekta zasniva se na poimanju granica kao membrane spoljašnjeg i unutrašnjeg, javnog i privatnog, društvenog i intimnog, dozvoljenog i nedozvoljenog. Osmatra se prostor koji se nalazi “između“ stvari, prostor koji spajajući razdvaja, razdvajajući spaja; osmatraju se ljudi, stvari, kulture, indetiteti, prostori koji se međusobno razlikuju. Fizička granica je arhitektura, odnosno granica koju ona obeležava je prostorna i materijalna u kojoj se otvara prostor različitostima.
Broj studenata
Broj partnera univerziteta
Broj zajedničkih projekata
Dopunu uverenja o akreditaciji studijskog programa možete pogledati OVDE.
Uverenje o akreditaciji studijskog programa iz 2022. godine možete pogledati OVDE.
Plan i program osnovnih akademskih studija po akreditaciji iz 2022.godine možete pogledati OVDE.
Uverenje o akreditaciji studijskog programa iz 2016. godine možete pogledati OVDE.
Plan i program osnovnih akademskih studija po akreditaciji iz 2016.godine možete pogledati OVDE.
Knjigu predmeta mozete preuzeti u formatu RAR fajla OVDE